E-mail: info@bijosag.hu Telefon: +36-70-51-00-004
A SPORT 10 POZITÍV HATÁSA

A SPORT 10 POZITÍV HATÁSA

Általában ha testedzésről beszélünk, akkor előre megtervezett, ismétlődő gyakorlatokat magába foglaló tevékenységre gondolunk, melyet azért végzünk, hogy megerősödjünk, fejlesszük magunkat, vagy csak a hiúság vezérel. Bármi is az ok, helyesen tesszük, hiszen rengeteg pozitív hatása van a szervezetünkre, amoből mai blogunkban összeszedtünk nektek 10-t

1. Agy
Mivel a testmozgás elősegíti a hangulatjavító szerotonin, fájdalomcsillapító és általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulását, így oldja a szorongást, javítja a hangulatot, elűzi a stresszt hatásos a depresszió ellen is.

2. Bőr
Mindenki számára egyértelmű és megtapasztalt dolog, hogy testmozgás következtében izzadunk. De ez miért jó? Az izzadás lehetővé teszi, hogy szervezetünk a bőrön keresztül szabaduljon meg felesleges anyagoktól. Ezen kívül a sport fokozza a vérkeringést is, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez.

3. Tüdő
A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdőkapacitás és javul a légzés.

4. Szív
Az aktív életet élőknél kisebb a szív és érrendszeri megbetegedések kockázata. Ennek oka, hogy a rendszeres mozgás hatására a szívizom megerősödik és nő a szív teljesítőképessége.

5. Immunrendszer
A mérsékelt testmozgás erősíti az immunrendszert, míg a túledzés, illetve a tartósan végzett, megerőltető gyakorlatok inkább ellenkező hatást váltanak ki.

6. Vérnyomás
Rendszeres testmozgás hatására csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye.

7. Csontok
A futás, lépcsőzés, súlyzózás, segítenek a csonttömeg megtartásában, így megelőzhető a csontritkulás.

8. Izomzat
Rendszeres edzés hatására izmaink megerősödnek, így csontjaink védettebbek lesznek a sérülésektől, ugyanakkor a fejlettebb izomzat stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt.

9. Testtömeg
Az elhízás megelőzésében és kezelésében is kiemelt szerepet kap a rendszeres mozgás. Segítségével elégethetők a felesleges kalóriák, illetve a testsúlycsökkentéshez szükséges kalóriadeficit előállításában a diéta mellett a másik fontos tényező.

10. Ízületek
Rendszeres testmozgás következtében csökken az ízületi fájdalom és merevség kialakulása. (Túlzásba vitt mozgás esetén az ellenkezőjét válthatja ki) Ajánlott különböző szorító eszközök használata. (könyök-, csukló-,  térd-, bokaszorító stb.)

forrás: egeszsegkalauz.hu